Mest en massa babbel

Woohooo! I sommar blir det plugg! Trodde väl aldrig att det skulle vara en så god nyhet :)
Ska plugga två kurser på distans. Båda är på 50%. Kurserna jag ska gå heter "Hållbart företagande" och "Projekt som arbetsform". Känns supernice. Det enda är att jag kanske hellre skulle vilja läsa bara en av dem men det går liksom inte att välja bort någon av dem. Behöver båda på något sätt.
Jaja nog om detta.

Sitter här hemma nu och slöar. Idag har jag varit ute och fixat i trädgården. Vi håller på att anlägga en rabatt och vi har grävt upp kanske hundra ton stenar ur vårat trädgårdsland. Segt! Men det är roligt när det blir klart.
Det är lite jobbigt att bo i ett stort hus med massor av rum och trädgård när man varken har tid eller råd att fixa iordning som man vill ha det. Det blir liksom inte så personligt. Men å andra sidan skulle det inte vara så roligt att sitta inne i en lägenhet hela dagarna heller. Det är skönt att veta att Vincent kommer bli en liten lantispojke :)

Vad händer mer då? Nja inte alls mycket. Martin har bakat kladdkaka och om jag inte uppfattat fel väntar vi besök av Danne. Kanske ska spela lite kort eller göra klart i landet. Det är bara så himla kallt. Fryser som satan. Det spelar inte någon roll hur mycket kläder jag sätter på mig.
Jo just det !! Kom på att jag måste berätta att min huvudvärk är nästan borta! :) Det är härligt.


En grej jag tänker ganska mycket på är alla saker jag skulle vilja ha. Massor av saker hem och kläder och så. Men sen ibland så känns det som att alla sånna saker egentligen kvittar och att om jag hade allt jag ville ha så skulle jag inte bli ett dugg lyckligare. Om man läser alla modebloggar och så känns det som att personerna som skriver bara är en enda stor yta. Som en fasad som de håller upp för allmänheten. Det är lite galet hur mycket pengar det läggs på olika kläder för att sedan bara användas en eller två gånger.
Själv har jag börjat köpa lite kläder på tradera. Asroligt att lägga bud och vänta och se om man vinner auktionen :)

Ajaaa. Färdigbabblat! Puss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0