Skärtorsdag och första april

Dagen började tråkigt. Jag ville sova. Vincent ville gå upp. Martin var påväg till skolan.
Självklart vann jag inte våran lilla kamp. Det som var ännu mer tråkigt var att jag råkade slå i Vincents huvud med min armbåge när vi låg och myste i sängen. Gud vad dåligt jag mådde när han grät. Men det gick över väldigt fort och efter ett samtal till Kiki kunde jag lugna ner mig. Stackars lilla Vincent.

Vi har köpt kött av våran granne Affe idag också. Kusin Torsten kom ut och delade med oss. Så nu har vi frysen full med kött :) Danne kom hit för ett tag sen också och vi ska äta entrecote och oxfile med klyftisar. Det blev inte så stor bit av varje köttgrej. Det ska bli smarrigt. Sen ska vi klippa Dan och så ska vi käka lite glass.

Det är ju skärtorsdag idag och hit ut kommer det knappast några söta påskkärringar. Första april är det också men jag kom på att det inte är något roligt att luras. Antingen så luras man om något litet som inte har någon betydelse eller så luras man mycket och det är ju taskigt.

Just nu i denna stund går Martin omkring med Vincent i famnen. Han är nymatad och badad och färdig för sängen. Men han är inte så trött. Eller egentligen är han nog det men visar det inte. Han övar på att prata med höga och låga toner och Martin håller i honom så att han knappt nuddar marken och då går han :) Det är tydligen ganska roligt för han skrattar.

Imorgon blir det kalas för lilla Ottilia som börjar bli stor. Sju år! Det ska bli mys!



Pluttis somnade hos Pappa M förut :)



MysPysen sover så fint



Pappamys



Deeet var roligt!



Jag kan nästan stå helt själv! (bara nästan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0